Enkät, viltvårdare och kretsstämma

Som jag tidigare berättat pågår just nu utställningen av fågelholkar på biblioteket. Den 20 februari träffar vi Gundula Kolb från Miljöpartiet i Vaxholm. Mer detaljer nedan.
När det gäller kretsstämman den 5 mars har vi just fått klart med besök av  ena viltvårdaren i Vaxholm.
Inför stämman vill vi ta reda på vad du tycker om vår verksamhet och hur du tycker att den borde utvecklas. Därför vill vi gärna att du deltar i vår enkätundersökning. Enkäten tar 5-10 min att besvara, Observera att de asterisk-markerade frågorna måste fyllas i innan du kan gå vidare till nästa fråga. Det går dock bra att backa om du behöver korrigera något. Du kan fylla i enkäten helt anonymt, men det går också att ange kontaktuppgifter om du skulle vara nyfiken på att engagera dig i föreningens arbete. Kontakta mig om du det trasslar sig när du svarar på enkäten.

Fågelholkar, frågesport och Naturfalken
5-25 februari
Vi genomför några aktiviteter kring fåglar i samarbete med Stadsbiblioteket och Söderfjärdsskolan. Alla aktiviteter sker på Stadsbiblioteket, Hamngatan 19
Utställning av fågelholkar 5/2-25/2
Elever från Söderfjärdsskolan ställer ut fågelholkar som de har gjort i slöjden. Rösta på den du tycker bäst om. Vinnarna presenteras i fönstret från och med 17/2.
Frågesport för barn och unga 5/2-24/2
Vad kan du om våra fåglar? Testa dina kunskaper och vinn fina priser.
Träffa Naturskyddsföreningen 17/2 11.00-13-00
Representanter från Naturskyddsföreningen lär dig mer om arter och du kan testa dina naturkunskaper. Ta Naturfalken, ett ”simborgarmärke” i artkunskap för alla åldrar.
Info: Monika Kotva 070-818414

Träff med politiker: Miljöpartiet
20 februari kl 19.00
Gundula Kolb som är gruppledare för Miljöpartiet i Vaxholm, berättar om sina politiska visioner och vilka frågor som Miljöpartiet driver i lokalpolitiken. Vi kan också få höra lite om partiets ståndpunkter inför EU-valet i juni.
Lokal: Sessionssalen i Rådhuset. Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.

Viltvård och kretsstämma
Tisdag 5 mars kl. 18.00
Vi inleder med ett samtal med Johnny Ekeberg, en av viltvårdarna i Vaxholm. Vi får veta lite om vad arbetet innebär och vad man ska göra om man träffar på skadat vilt. Denna del av mötet är öppen för alla.qDärefter vidtar kretsstämman för medlemmar i  Naturskyddsföreningen i Vaxholm. Stadgeenliga punkter kommer att behandlas, bland annat verksamhetsberättelsen för 2023, årets verksamhetsplan och val av ny styrelse och övriga förtroendevalda.
Lokal: Lilla Caféet, Hamngatan 50. Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.