Kretsstämma med ängstema

Som tidigare meddelats kommer kretsstämman gå av stapeln den 9/3.Vi inleder med att träffa Jonna Wiklund från rikskansliet som berättar om projektet Världens längsta blomsteräng,  Vi har också bjudit in Isabelle Eriksson, kommunekolog i Vaxholm, för att diskutera hur vi kan få till ett samarbete kring ängsskötsel i Vaxholm. Se nedan.
Efter detta blir det dags för själva stämman. Några av handlingarna (i preliminära versioner) inför stämman är:
Dagordning
Verksamhetsberättelse för 2022
Verksamhetsplan för 2023
Jag tror att valberedningen fortfarande är öppen för nomineringar. Om du har ett bra förslag (t ex du själv), kontakta Kjell Hilding.
Jag vill också redan nu  flagga för ett föredrag av Lars Lindqvist om miljöpåverkan och miljöansvar för fritidsbåtar den 22 mars kl 18.30, Hamngatan 50. Tanken är att vi även bjuder in båtklubbar till detta möte. Mer info kommer inom kort.

Kretsstämma med ängstema
Torsdag 9/3 kl 18.00-20.00.
Jonna Wiklund presenterar projektet Världens längsta blomsteräng som handlar om att ställa om skötseln av vägkanter för att gynna biologisk mångfald. Målet är att uppnå 1000 kilometer blomrika vägkanter över hela Sverige. Jonna kommer att berätta om vägkanternas potential, vad som händer inom projektet, och hur vi kan engagera os lokalt. Isabelle Eriksson kommunekolog i Vaxholm bidrar med information om kommunens syn och möjligheter till samarbete mellan Naturskyddsföreningen, Trafikverket, kommunen och närboende i det praktiska arbetet med ängsskötsel. Ca 19.00 räknar vi med att komma igång med själva stämman. Styrelsens förslag till stämmoordförande är Jens Reutercrona. Fika och tilltugg utlovas. Lokal: Matsalen, Hamngatan 50.  Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.