Tina, Sara och miljön – nytt datum och plats

Det var uppenbarligen motiverat med en reservation för ändringar, för det visade sig att vi var tvungna att ändra datum för mötet med Tina Runhem och Sara Strandberg, och därigenom kunde vi också ändra lokal till vår ”hemmaplan” på Hamngatan 50. Mötet  blir alltså den 8/2 och medlemmar som icke-medlemmar är välkomna.
För den som vill läsa på om partiernas ståndpunkter inför mötet rekommenderas att titta på deras svar på vår valenkät.
Vi håller på att planera för vårens aktiviteter och jag kan redan nu berätta att kretsstämman blir den 9 mars. Valberedningen (Kjell Hilding) önskar få in tips om personer som vill engagera sig.
Övriga aktiviteter är inte spikade men jag kan nämna att vi planerar att bjuda in Birger Schlaug att hålla föredrag som ett samarrangemang med övriga nordostkretsar, en fågelvandring i närnatur för nybörjare, plantbytardag på biblioteket samt eventuellt en vandring på Tynningö.

Samlingsstyret och miljön
Onsdag 8/2 kl 18.30-20.00.
Hur vill det nya styret jobba med frågor kring Vaxholms natur och miljö? Diskussion med Tina Runhem (M) och Sara Strandberg (V). Hur tänker partierna jämka ihop sina olika ståndpunkter och prioriteringar? Viktiga ledtrådar till hur miljöpolitiken kommer att se ut finns i partiernas svar på vår valenkät, och vi tänker använda svaren som utgångspunkt för diskussionerna. Exempel på frågor som säkert kommer upp är förslaget om ett klimatting, cykelfrämjande åtgärder, återställande av våtmarker och stopp för kalhyggen på Bogesundslandet. Lokal: Matsalen, Hamngatan 50.  Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.