Cirkulera mera!

I likhet med förra valet och i likhet med riksdagsvalet verkar det ta ett tag innan läget klarnar med hur Vaxholm kommer att styras. När vi vet mer kommer vi att försöka få till ett möte med representanter för kommunledningen.
Vi kan konstatera att Trafikverket inte genomförde något sabotage mot Vaxholms cyklister och gångtrafikanter som vi befarade i förra nyhetsbrevet. I samband med avstängningen av GC-vägen ordnades en fålla längs 274:an så att det går att passera. Beskeden orsakade alltså en massa frustration helt i onödan, så Trafikverket skulle kanske behöva förbättra sin kommunikation. På deras hemsida ser det fortfarande ut som att GC-vägen är avstängd (fast med två motstridiga datum angivna).
Slutligen vill jag påminna om tisdagens besök på återvinningscentralen (se nedan).

Visning av återvinningscentralen i Vaxholm
Tisdag 18 oktober kl 18.00-19.00
Vart tar det vi slängt i containern vägen sen? Hur stor andel blir nytt användbart material? Den ombyggda återvinningscentralen i Vaxholm har varit igång sen i maj och det kan vara dags att ta reda på om det har funkat som det var tänkt. Vi blir guidade av Lotta Claesson, driftansvarig för återvinningscentraler på Roslagsvatten och hon kommer att berätta vad som händer med avfallet i de olika containrarna och ge lite statistik. Vi får också höra om vad som händer med matavfallet som vi lägger i de bruna tunnorna. Info: Jan Holmbäck 070-7192200.