Spirande skott och hyggliga hyggen

Hej Naturvän,
Nästa helg kommer vi att ha två aktiviteter. Välj en eller kom på båda!
Vår klassiker Plantbytardagen sker i år på Vaxholms stadsbibliotek på lördag mellan 10 och 13. I bibliotekets utställningsfönster kommer det också att finnas information om vår kampanj Operation Rädda Bina denna vecka och nästa. Det finns också material att hämta från Naturskyddsföreningens hemsida, t ex om hur man bygger vildbihotell.
Söndag 8 maj, är det Gröna kilarnas dag en annan klassiker som brukar genomföras som en långvandring på Bogesundslandet eller i annan närliggande kil. I år kommer vi dock arrangera en något annorlunda aktivitet. Vi kommer att genomföra kortare vandringar på två olika områden där Fastighetsverket har gjort försök med hyggesfria avverkningar på Bogesundslandet. Läs mer nedan.
Det är valår och vi kommer att skicka ut vår enkät till Vaxholms politiker i dagarna. Om du är medlem i något parti får du gärna försöka påverka den som svarar på frågorna att svara rätt.

Naturvänliga hälsningar
Jan Holmbäck
Naturskyddsföreningen i Vaxholm
,