Stämma på söndag och några uppdateringar

Kära Naturvän
Jag vill påminna om att kretsstämman kommer att genomföras utomhus i Eriksö friluftsområde på söndag den 3 maj kl 11.00.
Tanken är att deltagarna ska kunna placera sig tillräckligt glest för att undvika smitta. I enlighet med Folkhälsomyndighetens nuvarande riktlinjer måste vi dock tyvärr råda personer i riskgrupperna att inte delta. För den som inte kan eller vill delta personligen finns alltid möjligheten att lämna fullmakt till någon annan.
Handlingarna inför stämman:
Dagordning
Verksamhetsberättelse
Bokslut
Revisorsberättelse
Valberedningens förslag
Förslag till verksamhetsplan
Du hittar dem också på hemsidan vaxholm.naturskyddsforeningen.se.
Corona-krisen påverkar även våra övriga aktiviteter under våren. Fågelskådarskolan måste vi tyvärr ställa in, medan plantbytardagen kommer att genomföras utomhus vid Rindö redutt. Vandringen vid Angarnsjöängen kommer att ske med iakttagande av ”corona-avstånd” och försiktighetsprincipen, medan vi skjuter upp vårt tjugoårsjubileum.
I år återupptar vi våra trevliga ledinspektioner på Bogesundslandet. För mer information om detta, kontakta mig eller Jörgen Bäckström (jbm.vaxholm@gmail.com).
Kanske att vi hittar på någon ny corona-anpassad aktivitet för att kompensera för de inställda.

Kretsstämma 2020 i Eriksö friluftsområde
Söndag 3 maj kl 11.00
Stämman kommer att genomföras vid danspaviljongen vid vändplanen nära campingplatsens reception. Enligt dagordningen (länk ovan) kommer stadgeenliga ärenden plus fråga om programutskick samt representation vid länsstämma och riksstämma att diskuteras. Deltagarna uppmanas att hålla ”corona-avstånd” till varandra, samt även i övrigt följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer. För den som inte kan eller vill delta i mötet går det bra att lämna fullmakt till annan deltagare. Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.

Plantbytardag vid Rindö redutt
Lördag 16 maj kl 10-13
Om du har trädgård, kolonilott eller balkong kanske du på vår­vintern fyller fönsterbrädorna med plantor av grönsaker och blom­mor. Men det blir ofta för mycket av en sort och för lite av en annan. Nu kan du byta det du har över­skott av till sådant du har brist på, eller kanske till något helt nytt. Märk krukan med växtens namn och ditt eget! Har du inget att bidra med kan du ändå få ta del av överflödet, det blir alltid plantor över. Vi tänker fördela plantorna på flera bord och räknar med att kunna hålla ordentliga avstånd från varandra, men för den som vill minimera riskerna tänker vi också ordna så att du kan lämna plantor i förväg och hämta efteråt. Kontakta mig om du har sådana önskemål. Plats: Stora grusplanen vid Rindö redutt. Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00

Gröna kilarnas dag vid Angarnsjöängen