Vad gör vi nu?

Vaxholms politiker verkar ha lika knepigt att komma fram till ett styre som förra valet och vi tvingas fortsätta vänta med att välja ut en lämplig person att bjuda in till samtal på ett medlemsmöte. Tyvärr har även andra idéer på personer att bjuda in till ekoglöggen på torsdag (se nedan) fallerat, så vi tar i stället tillfället i akt att prata med våra medlemmar om strategier och planer för framtiden. Det passar extra bra eftersom ekoglöggen bland annat är tänkt för att välkomna nya medlemmar i kretsen.
Det är ju ganska dystert på klimat- och miljöområdet just nu, med tanke dels på det magra resultaten från COP27 och dels på regeringens låga miljöambitioner i Tidöavtalet. Naturskyddsföreningen har blivit än viktigare som motkraft till politikens tillkortakommanden, och det är viktigt att vi funderar på vad vi kan göra som enskilda, men också gemensamt i kretsen.
Kretsens gällande verksamhetsplan (finns här) ger en sammanfattning av vad vi gör och planerar att göra. Men prioriterar vi rätt? Kanske behövs det nya grepp och andra metoder? Vi hoppas att du kan komma på torsdag och hjälpa till att tänka och tycka.

Ekoglögg och tankesmedja
Torsdag 1 december kl 18.30-20.00.
Vi bjuder på ekologisk glögg med tilltugg. Vi välkomnar speciellt nya medlemmar som får ett utmärkt tillfälle att ställa frågor och komma med idéer om Naturskydds­föreningens arbete. Vi kommer att diskutera vårens program så kom gärna med förslag till aktiviteter, men vi behöver också fundera över kretsens långsiktiga planer. Lokal: Hamngatan 50. Info: Jan Holmbäck 070-719 22 00.